نام کاربري: رمز عبور:

فیزیوتراپی درد مزمن زانو

بازديد : 5 | شنبه 25 اسفند 1397 - 16:43
taha20
ارسالي ها : 6
عضويت : 24 /9 /1397
فیزیوتراپی درد مزمن زانو
علایم درد مزمن زانو چیست

بسیاری از علائمی که در ادامه
به ذکر آن ها می پردازیم را شما به راحتی می توانید با متخصصین ارتوپد ما
در مرکز خدمات پزشکی طب نو درمان کنید و مداوای خود یعنی فیزیوتراپی در
منزل را آغاز کنید و روز به روز شاهد بهبود خود باشید.


علائم درد مزمن زانو برای هر فرد متفاوت است. درد مزمن زانو ممکن است به صورت زیر باشد:
درد پایدار.
درد تیر کشنده.
درد انفجاری در هنگام استفاده.
درد سوزشی.


شرایط یا بیماری های فیزیکی که باعث درد زانو می شود، چیست

۱.استئوآرتریت: درد، التهاب و تخریب مفصل ناشی از انحطاط و بدتر شدن مفصل.
۲.تاندونیت: درد در جلوی زانو که هنگام صعود، استفاده از پله ها، و یا قدم زدن به سمت پایین، بدتر می شود.
۳.بورسیت: التهاب ناشی از استفاده مکرر یا آسیب زانو.
۴. chondr.omalacia patella نرمی کشکک یا کندرومالسی: غضروف آسیب دیده در سطح زیر کشکک زانو.
۵.نقرس: آرتریت ناشی از ایجاد و تجمع اسید اوریک است.
۶. کیست بیکر: تجمع مایع سینوویال (مایع روان کننده مفصل) پشت زانو.
۷.آرتریت روماتوئید (RA): یک بیماری التهابی مزمن خود ایمنی است که موجب تورم دردناک می شود و در نهایت می تواند دچار تغییر شکل و فرسایش استخوانی شود.
۸.جابجایی: جابجایی زانو اغلب نتیجه آسیب دیدگی است.
۹.پارگی منیسک: پارگی در یک یا چند غضروف زانو.
۱۰. رباط پاره شده: در یکی از چهار رباط زانو که رباط صلیبی قدامی ACL متداول تر از بقیه است.
۱۱. تومورهای استخوانی: استئوسارکوم (دومین سرطان شایع در استخوان)، که بیشتر در زانو رخ می دهد.


عواملي كه باعث درد مزمن زانو مي شوند

اگر در انجام نکات لازم سهل انگاری کنید و درد زانو را در خود
حس کنید، باید سریعا فیزیوتراپی را آغاز کنید تا از پیشرفت آن جلوگیری
کنید زیرا آسیب به ساختار زانو می تواند سبب خونریزی و تورم شود و در صورتی
که به درستی درمان نشود، می تواند یک مشکل مزمن در طول زمان ایجاد کند. مرکز خدمات پزشکی طب نو خدمات فیزیوتراپی در منزل را برای شما فراهم کرده است تا مجبور به رفت و آمد در سطح شهر نباشید.

عامل های ایجاد درد مزمن زانو شامل موارد زیر است:
پیچش و کشش.
استعمال مفرط.
عفونت.
وضعیت نادرست بدن حین انجام فعالیت.
عدم گرم کردن یا خنک کردن قبل یا بعد از فعالیت بدنی .
کشش نادرست ماهیچه ها.


چه کسی در معرض درد مزمن زانو است

افراد مبتلا به اضافه وزن یا
چاق در معرض خطر بیشتری برای مشکلات زانو هستند. برای هر ۱ پوند که اضافه
وزن دارید، هنگام راه رفتن، صعود از پله ها، زانوی شما باید 4 پوند فشار
اضافی را جذب کند. فیزیوتراپی درد مزمن زانو را تنها با متخصصین طب نو به صورت منظم انجام دهید.

عوامل دیگری که باعث افزایش خطر ابتلا به درد مزمن زانو می شوند عبارتند از:


سن.
آسیب یا ضربه های قبلی.
فعالیت های ورزشی حرفه ای.




درمان درد مزمن زانو با انجام فیزیوتراپی در منزل و یا در مطب های پزشکی

هر یک از علل درد مزمن زانو نیازمند یک نوع خاص از درمان است. مرکز درمان در منزل طب نو با اعزام فیزیوتراپیست
در اسرع وقت علاوه بر معاینه و تشخیص زود هنگام، شروع به موقع فیزیوتراپی
در منزل را نیز برای شما ممکن خواهد ساخت. به طور کلی درمان ها عبارتند از:
درمان فیزیوتراپی.
دارو درمانی.
عمل جراحی.
تزریق کورتون یا اسید هیالورونیک.


چگونه می توان درد مزمن درد زانو را از بین برد

فیزیوتراپیست های مجرب مرکز خدمات پزشکی طب نو با انجام فیزیوتراپی در منزل
و کمک به بهبود شما، از شما می خواهند که برخی نکات را رعایت کنید تا
عوارض این بیماری مجدد گریبان شما را نگیرد. همچنین سایر افراد نیز باید به
رعایت این نکات توجه ویژه ای داشته باشند تا دچار درد در زانو خود نشوند.


لازم به ذکر است که شما می
توانید از بعضی از علل درد زانو پیشگیری کنید نه همه آن ها. شما نمی توانید
بطور کامل از درد مزمن زانو جلوگیری کنید. کارهایی هستند که می توانید
برای کاهش درد خود انجام دهید.


اگر درد مزمن زانوی شما به علت
استفاده بیش از حد از زانو باشد می توانید تغییراتی درشیوه زندگی برای کمک
به درمان درد ایجاد کنید. این رویکردها عبارتند از:


+قبل از ورزش خودتان را گرم کنید: قبل و بعد از تمرین عضلات چهار سر و همسترینگ خود را بکشید.


+تمرینات با شدت کم و کم اثر را
امتحان کنید: به جای تنیس و یا دویدن، شنا کردن یا دوچرخه سواری را انجام
دهید، یا تمرینات کم اثر را با تمرینات با شدت بالا ترکیب کنید تا
زانوهایتان استراحت داشته باشند.


+کاهش وزن: حتما وزن خود را کم کنید.
+پیاده روی به پایین روی سطوح سر پایین: به جای پایین دویدن از یک شیب، اقدام به پیاده روی بر روی آن کنید.
+انتخاب سطوح هموار: جاده های ناهموار و یا جاده های متصل شده ممکن است به سلامت زانو شما آسیب برساند.


+دریافت پشتیبانی ازکفش: کفی داخل کفش می تواند به درمان مشکلات پا و یا راه رفتن کمک کند و در عین حال ممکن است باعث درد زانو شود. از پوشیدن کفش های کم ارتفاع و کفش های تخت که از پا به خوبی پشتیبانی نمی کنند را استفاده نکنید.
+تعویض کفش های دو: این کفش ها را به طور مداوم تعویض کنید تا مطمئن شوید که انعطاف و حمایت کافی را حین دویدن دارند.


استفاده ازیخ: زانوی خود را به
مدت ۱۵ دقیقه در هر ساعت به مدت ۳ الی ۴ ساعت با یخ سرد کنید. یخ را
مستقیما روی زانو نگذارید، در عوض زانوی خود را با یک حوله یا پنبه
بپوشانید. یخ را در یک کیسه پلاستیکی قرار دهید و سپس کیسه را روی حوله
قرار دهید.


اجتناب از خوابیدن به پهلو: از
بالش ها در هر طرف بدن خود استفاده کنید تا مانع از چرخیدن به پهلو شود.
هنگام دراز کشیدن بالشی را بین زانوهای خود نگه دارید.

وب کاربر ارسال پيام نقل قول تشکر گزارش






برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.